Reisblog dag-12

Dag 12: Vrijdag 27 juli: NIET naar San Diego, Sea World

Toen we vanochtend wakker werden hebben onze buren (voor 1 avond/nacht) allerlei spulletjes voor ons achtergelaten. Zij leveren namelijk vandaag de camper weer in en zijn vanochtend heel vroeg vertrokken blijkbaar….

Vanmorgen hebben we besloten om niet door te rijden naar San Diego. De totale trip naar San Diego en weer terug naar Palm Springs is totaal 500 km. Dit om alleen maar Sea World te bekijken(want meer tijd hebben we niet) vinden de kinderen en Anja toch ook iets te veel. Vooral omdat we  al drukke dagen achter de rug hebben. We besluiten om naar March Field Air Museum te gaan. En daarna rijden we al naar Palm Springs. We hebben Shadow Hill resort gebeld en we kunnen daar een dag eerder terecht.

We rijden dus eerst van LA (Pomona Fairplex) naar Riverside om het March Field Air museum te bekijken.

Dit is een uniek museum want het wordt gerund door ex USA piloten en is privaat. Toch hebben ze een van de grootste collecties van militaire vliegtuigen van WW II tot nu.

We hebben (tegen verwachting in) een hele mooie dag. Dit omdat het door de warmte helemaal niet druk en is en de oude piloten alle tijd nemen voor die rare  hollanders die ” hun”  museum willen bezoeken.

We kunnen zelfs in een B17 ” flying fortress”  gaan rondkruipen om alles te zien.

Na dit bezoek rijden we naar Palm Spings. We rijden nu echt de desert in en dat kunnen we merken. De temperatuur kruipt naar 44 graden en er is een echte hete wind. We komen na een korte rit aan op Shadow Hills en nemen, nadat we de camper hebben gehooked, een lekkere frisse duik in het zwembad. Dit is zeer welkom. We gaan hopenlijk vanavond genieten van enige koelte onder het scherm.

Morgen gaan naar Mount San Jacinto State Park om op grote hoogte (we gaan met een gondel omhoog) enige koelte te zoeken.